Michal Koudelka

Přepis odposlechu telefonního hovoru mezi prezidenty RF a USA II

11. 03. 2014 22:45:37
Toto je velmi volné pokračování prvního fiktivního odposlechu. Protože původní text byl příliš dlouhý a nepřehledný, rozhodl sem se jen rozdělit na dvě části a dnes Vám nabízím telefonní hovor mezi prezidenty jak se odehrál o několik dní později.

Obama: Vladimíre, to jsi ty?

Automatický hlas: Dobrý den, Dovolali jste se do úřadu prezidentské kanceláře Ruské Federace. Pokud nám chcete oznámit, že naše nedávné aktivity porušují mezinárodní právo stiskněte jedničku. Chcete -li zdůraznit potenciální sankce z Vaší strany stiskněte dvojku. Pokud voláte ohledně pohledávek z dob SSSR, obraťte se prosím osobně na detašované pracoviště ministerstva financí v Novosibirsku. Pokud jste členy nové ukrajinské pučistické vlády, rádi bychom Vás upozornili na naší speciální nabídku. Objednáte -li si ještě dnes knihu “Vliv manuální práce na polidštění opice”, dostanete od nás zdarma i publikaci “Krásy sibiřské přírody ve fotografii”. Obě knihy si pak můžete vyzvednout v Moskvě, Dzeržinského ulici č. 11. Zaujala -li Vás tato nabídka, stiskněte trojku. Máte-li navíc několik milionů dolarů a chcete je vyhodit za cestu do vesmíru stiskněte čtyřku. Jste-li stárnoucí filmová hvězda s uraženou ješitností a hledáte cestu jak ušetřit na daních nebo máte zájem o tříposchoďovou vilu zdarma, stiskněte pětku. Pro spojení s operátorem stiskněte rudou hvězdičku.

Pípnutí

Ženský hlas: Ústřední výbor ko...(kašel) promiňte,ústředna prezidentské kanceláře, jak Vám mohu pomoci?

Obama: Můžete mi dát Vladimíra?

Ženský hlas: Kterého?

Obama: Putina!

Ženský hlas: Promiňte, kdo volá?

Obama: Představitel nejdemokratičtějšího státu na světě!

Ženský hlas: Aber Ja! Guten Tag Herr Präsident, was ist neu in Bern?

Obama: Jsem prezident Spojených státu amerických a žádám Vás abyste nechala nejapných vtipů a okamžitě mě spojila s prezidentem Ruské federace!

Ženský hlas: Promiňte pane prezidente, pan prezident není momentálně dostupný, zůstaňte prosím na příjmu, spojím Vás hned jak to bude možné.

...následuje půlhodina kdy se v nekonečné smyčce přehrává Kaťuša...

Putin (unaveně): Haló?

Obama: Vlado! Konečně sem ti dovolal. Rozbila se Nám horká linka, celou dobu mi pípá jako že je obsazeno. Nejspíš je v tom zase nějaký čínský virus.

Putin: Žádný čínský virus, německá kancléřka.

Obama: Aha a co... moment, od kdy máš horkou linku do Berlína?

Putin: Od doby kdy jsme tam postavili tu zeď?

Obama: Ale to je hrozně dávno, neříkej mi že je ještě funkční.

Putin: Dovolal ses do země která létá na mezinárodní vesmírnou stanici v lodích navržených před více než 50 lety, čemu se divíš?

Obama: A proč jste nepostavili nějaké novější?

Putin: Protože furt fungujou. Další otázky?

Obama: No, když už si to zmínil, kam všude sis teda ještě nechal zavést horkou linku?

Putin: Nikam... mám rád svůj klid. Jen do Pekingu, Dillí, Soči a Tel Avivu

Obama: Počkej, to jako že máš přímou linku na Izrael?

Putin: Jasně, ty ne?

Obama: No, já jo, ale mě tvrdili mi že sem jediný a že to nesmím nikomu prozradit, víš jak se tomuhle říká?

Putin: Multipolární svět? Mě tvrdili to samé.

Obama: Podraz to je! A vůbec... co ti chtěla Merklová?

Putin: Chtěla abych stáhl vojáky z Krymu

Obama: A cos jí na to řekl?

Putin: Že se nestáhnu, co jiného.

Obama: A ona?

Putin: Prý mám respektovat realitu 21. století a poučit se ze trpkých zkušeností německého lidu.

Obama: To náhodou řekla moc hezky, cos jí na to odpověděl?

Putin: Že sem se poučil. Že nafty máme dost a na Krymu že je hezké počasí a mráz tam opravdu nehrozí.

Obama: (povzdech) Takže zítra zase bude prudit mě, díky. Ještě mám zalehlé ucho jak na mě řvala kvůli těm odposlechům.

Putin: To byla náhodou legrace, Lavrov se tehdy málem zadusil smíchy.

Obama: Počkej... tím chceš jako naznačit co?

Putin: Ale to neřeš... radši mi řekni co potřebuješ.

Obama: Říkat ti ať se stáhneš z Krymu asi nemá cenu co?

Putin: Zkus to.

Obama (odevzdaně): Vladimíre, nechceš se stáhnout z Krymu?

Putin: Nechci.

Obama: Škoda. Tak mi zkus aspoň poradit co mám dělat, ti Ukrajinci jsou hrozně neodbytní a pořád se mě ptají kdy tě už donutím k ústupu. Dneska mi ten jejich nový prezident volal přes dvě hodiny a ne a ne dát pokoj.

Putin: A cos mu řekl?

Obama: To co vždy, že se nemusí bát, že Amerika vždy hájila práva malých národů. Ale nějak ho to neuklidnilo.

Putin: Možná proto, že jich je v tom malém národě skoro 50 miliónů?

Obama (překvapeně): Vážně? No nekecej! No ale každopádně sem se ho zeptal jestli by jako nepřistoupil na nějaký kompromis

Putin: A co on na to?

Obama: Prý že “My Ukrajinci remízy neznájem”, ale já teď potřebuju abys mi v něčem ustoupil a vypadalo to jako že něco dělám... tak mě napadlo, že bys mohl jako obsadit i ten východ Ukrajiny a pak se stáhnout zpátky po mé přímé osobní intervenci... co ty na to?

Putin: A co to trošku vylepšit a obsadit ji celou?

Obama: A pak se stáhnout zpátky?

Putin: Zpátky na ten východ?

Obama: Víš co? Radši nic... nechceš tam teda aspoň pustit ty pozorovatele?

Putin: Chci. Musíš ale nejdřív požádat vládu na Krymu a já ti to pak za tebe přimluvím aby nedělali obstrukce.

Obama: To nejde, tím bych jí prakticky uznal!

Putin: Že by?

Obama: Tak když už je tam nechceš pustit, mohl bys po nich prosím zkusit nestřílet?

Putin (překvapeně): Já?

Obama: Vždyť jsou to tvoji vojáci, tak jim dej rozkaz nebo slepé náboje nebo tak něco.

Putin: To nejsou žádní moji vojáci, to je místní domobrana která pouze brání ruské obyvatelstvo Krymu před banderovskými hrdlořezy podporovanými novou vládou.

Obama: Vždyť je tam klid, neublížili jedinému Rusovi!

Putin: Tak vidíš jak je důležité mít silnou domobranu.

Obama: Mimochodem, ty náhodou netušíš proč je krymská domobrana tvořená téměř výhradně vojáky co připluli nedávno z Ruska?

Putin: Netuším. Ale do toho co dělají chlapci ze Specnazu během své dovolené mi vůbec nic není. A když si kluci najdou klidnou brigádu u moře, proč bych jim měl bránit?

Obama: Vlado, to si ze mě jako děláš legraci? To přece nejde jen tak někam poslat vojáky, platit je, komandovat je a když se ti to hodí tak říkat že nejsou tvoji.

Putin: Myslíš jako blackwater v Iráku?

Obama: To je zcela jiný a naprosto nesouvisející případ! Ale včera mě napadlo řešení které se ti určitě bude líbit

Putin: Povídej.

Obama: Sem nad tím tak přemýšlel a pak už sem nevěděl coby až mě napadlo se podívat na mapu... Víš že většina toho pobřeží kolem Krymu patří Vám?

Putin: Vím

Obama (zklamaně): Aha... no mě napadlo, že by sis mohl postavit novou základnu jen kus od té staré, co ty na to?

Putin (nechápavě): A k čemu by mi byli dvě základny vedle sebe?

Obama: Myslím novou místo té staré! A když o mě řekneš něco státnického v novinách tak bych ti na ní i přispěl. FED natiskne pár miliard navíc, přetáhneme to přes fond pro humanitární pomoc v Somálsku a kongres nemusí o ničem vědět. Co na to říkáš?

Putin: Říkám ne.

Obama: Sakra proč zase?

Putin: Protože proto. Ta základna tam byla dřív než vznikly ty vaše Spojené státy (polohlasem) a bude tam i dlouho potom.

Obama: Tak něco vymysli sám, ale já po tobě zkrátka chci, aby si vyslal do světa jasný a ppozitivní signál!

Putin: Tak jasný jako kdysi vy v Japonsku?

Obama: Vlado, nezačínej s tím zase, jo?

Putin: Tak promiň... víš přeci že poslední pozitivní signály z Moskvy do světa vysílal Sputnik.

Obama: První a poslední...

Putin: První byl výstřel z aurory!

Obama: Já se s o tom s tebou nebudu hádat, prostě si něco vymysli, protože nehodám vypadat jak Jimmy Carter

Putin: Tak, stále lepší vypadat jak Carter než dopadnout jak Kennedy.

Obama: Fakt vtipný, tak teď ten pozitivní signál prosím.

Putin: Myslíš nějak přispět k pochopení mezi národy a tak?

Obama: Přesně!

Putin: Hmmm... mám tu ještě ty Snowdenovi flashky, myslíš že by k lepšímu porozumění mezi národy přispělo kdybych zveřejnil tu informaci o mikrofonech schovaných na toaletách v europarlamentu?

(minuta ticha)

Putin: Baracku, jsi tam?

Obama: Víš tak mě napadlo... kdyby jsi držel pevnou linii a slíbil mi že neustoupíš nátlaku těch ufňukaných evropských potížistů... třeba bych to mohl použít jako záminku a prosadit ve Střední Evropě ten špionážní radar a rakety.

Putin: Myslíš obranný radar a antirakety, že?

Obama: Whatever. Tak co Vlado, neustoupíš?

Putin: Přeci víš, že se na mě můžeš ve všem spolehnout. Ale nebude ti vadit, když pak v Kaliningradu rozmístím vlastní, viď že ne? Ať to nevypadá že je mi to jedno.

Obama: Klidně. A dáš mi pak tu flashku?

Putin: Jo, ale až v Soči na GÉ osmičce.

Obama: Deal!

Putin: Dobře, hele, rád sem tě slyšel, ale budu muset končit. Za hodinu pózuju pro fotografy u nového typu balistické střely a slíbil sem jim že si předtím vyholím hrudník. Takže jestli je to všechno...

Obama: Ještě jedna věc...

Putin: Ale rychle

Obama: Víš, když děláš někde referendum, tak obvykle nejdřív necháš hlasovat lidi a pak až parlament.

Putin (zmateně): Proč?

Obama: No protože lid vyjádří svou vůli a teprve pak ji mohou jeho volení zástupci v parlamentu následovat. Když to uděláš obráceně tak co je to pak za demokracii?

Putin: Demokratický centralismus?

Obama: A co je na něm demokratického?

Putin: Nevím, ale zní to dobře.

Obama: Ach jo... prostě až budeš dělat příště pro západní novináře nějaké referendum tak prosím nestřílej po pozorovatelích a více demokracie a méně centralismu, ok?

Putin: Jak myslíš, teď už je to jedno a na podzim si to ohlídám. Ale teď opravdu musím letět, ahoj!

(cvaknutí sluchátka)

Obama: Ah... počkej, jaký na podzim?

Obama: Tak ahoj.

Autor: Michal Koudelka | karma: 31.23 | přečteno: 2810 ×
Poslední články autora